EN SL

"Ko so v Ljubljani zaprli Slovensko cesto za osebni promet, so meritve pokazale drastično lokalno izboljšanje zraka."

"Ko so v Ljubljani zaprli Slovensko cesto za osebni promet, so meritve pokazale drastično lokalno izboljšanje zraka."

Intervju z dr. fizike Grišo Močnikom, direktorjem in vodjo raziskav v podjetju Aerosol, največjem proizvajalcu merilnikov črnega ogljika (aethalometrov) na svetu.

Dr. Griša Močnik je fizik in direktor podjetja Aerosol, kjer razvijajo in proizvajajo inštrumente za merjenje črnega ogljika. Ukvarjajo se z aplikativnimi raziskavami in merjenjem onesnaženosti iz zraka in tesno sodelujejo tudi z Agencijo Republike Slovenije za okolje ter z mnogimi inštituti in univerzami doma in po svetu. V letošnjem letu prav v Ljubljani začenja svojo misijo meritev črnega ogljika z ultralahkim letalom in pilotom Matevžem Lenarčičem. V intervjuju za časnik Delo je povedal, kakšni so cilji tokratnega poleta.

»Niti za trenutek ne smemo pozabiti, da je glavni povzročitelj segrevanja svetovnega ozračja ogljikov dioksid,« poudari sogovornik. »Črni ogljik je šele na drugem mestu. Toda življenjska doba CO2 je sto let, življenjska doba črnega ogljika pa le nekaj tednov. Če torej emisije črnega ogljika s pravimi ukrepi zmanjšamo na nič, bodo učinki vidni takoj! In s takšnimi ukrepi si lahko 'kupimo' nekaj časa, do deset let, preden se bo globalno segrevanje nadaljevalo z nespremenjeno hitrostjo. A pomembno je, da je pri črnem ogljiku že na kratki rok nekaj mogoče doseči in hkrati izboljšati zdravje ljudi.«

Slovenska cesta PREJ

Na področju Slovenske se je po zaprtju definitivno kvaliteta zraka močno izboljšala. Tisto kar smo zmerili je tudi to, da se na Tivolski se koncentracije niso povečale zaradi tega."

Za Radio Slovenija 1, prav tako pa tudi za časnik Delo je povedal, da so izmerili tudi kakovost zraka na področju Slovenske ceste, in sicer po zaprtju južnega dela. V Ljubljani so gostoto delcev v zraku po zaprtju Slovenske ceste merili na treh različnih lokacijah. Na območju zaprtega dela Slovenske ceste, ob vzporedni Tivolski cesti, kamor naj bi se po zaprtju Slovenske preusmerila večina prometa in pa v ozadju, oziroma izven strogega centra na Agenciji Republike Slovenije za okolje, kjer so vrednosti podobne za vse mesto. Merili so prisotnost črnega ogljika.


Slovenska cesta SEDAJ

"Na področju Slovenske ceste se je definitivno kvaliteta zraka močno izboljšala. Tisto kar smo zmerili je tudi to, da se na Tivolski se koncentracije niso povečale zaradi tega. Iz štetja prometa na mestni občini pravijo, da na Resljevi ni prišlo do povečanega prometa. Tako da jaz mislim, da so te ceste v centru, ki so močno obremenjene so pač obremenjene toliko kot so lahko in se koncentracije zaradi izpustov na teh cestah preprosto ne morejo povečat, zato ker ne more več avtomobilov vozit po teh cestah. Kar pomeni, da je naslednji logični ukrep to, da se preusmeri promet iz osebnih avtomobilov na javni prevoz. Je pa tudi to res, da če zapremo Slovensko in se ta promet preseli na dosti veliko področje, je tisti dvig na tem področju tako majhen, da ga sploh zmerit ne moremo. Kar pomeni, da smo nekaj naredili za kvaliteto zraka, zato ker je dvig zaradi dodatnega prometa drugje zanemarljiv, tukaj pa smo izboljšali zrak. In to izboljšanje na Slovenski je pomembno ne samo zaradi tega ker je pač tam veliko ljudi, ne toliko stanuje ampak dela, ampak zato ker je v času, ko so koncentracije največje, kar pomeni v jutranji in popoldanski prometni špici, se vsi, ki se vozijo z avtobusi niso več izpostavljeni tem najvišjim koncentracijam v mestu. Vsi, ki so se vozili v službo, šolo zjutraj in iz službe in iz šole domov, zdaj dihajo bistveno čistejši zrak na tem kratkem odseku. Ampak to so pač neke koncentracije, ki so jim bili izpostavljeni vsak dan dvakrat."

ČLANEK DELO: http://www.delo.si/arhiv/zgodba-na-lokalni-regionalni-in-globalni-ravni.html

Bodi zeleno aktiven

Želite biti obveščeni o aktualnem zelenem dogajanju v Ljubljani?
Prijavite se na e-novice, ki jih bomo pošiljali vsaj dvakrat mesečno.