EN SL

Ljubljana bo še nadgrajevala ukrepe za lajšanje mobilnosti občanov

Intervju za STA z vodjem Oddelka za gospodarske dejavnosti in promet.

Ljubljana bo še nadgrajevala ukrepe za lajšanje mobilnosti občanov

Intervju za STA z vodjem Oddelka za gospodarske dejavnosti in promet.

Zelena prestolnica Evrope je mesec september posvetila kakovosti zraka in trajnostni mobilnosti. Predstavili smo 13 novih trajnostnih ukrepov, ki pa jih bomo še nadgrajevali. Po besedah Davida Polutnika iz ljubljanske občine bo Ljubljana v prihodnjih letih še širila kolesarski sistem Bicikelj, gradila parkirišča P&R, številne ceste čaka obnova.

Vodja občinskega oddelka za gospodarske dejavnosti in promet Polutnik je med pomembnejšimi nadgradnjami mobilnosti v Ljubljani omenil širitev postaj Bicikelj. Kot je pojasnil v pogovoru za STA, v prihodnjem letu načrtujejo postavitev 20 novih postaj, in sicer bodo sistem širili proti obvoznicam. Omenil je predvsem Savsko naselje in Dunajsko cesto, kjer je po Biciklju tudi največ povpraševanja.

"V načrtu imamo tudi ureditev kolesarske infrastrukture, za kar je v proračunu namenjenih okoli pet milijonov evrov," je pojasnil Polutnik. Kot je dodal, v prihodnjih dveh letih načrtujejo večje kolesarske povezave, kot sta prenovi oz. rekonstrukciji kolesarskih poti po Dunajski cesti in Tržaški cesti, prav tako si želijo urediti kolesarske poti po Barjanski cesti in v Zalogu.

Širitev se obeta tudi parkiriščem P&R, ki jih je v Ljubljani trenutno pet. "Najbližje smo gradnji novega P&R parkirišča v Stanežičah, kjer manjkajo parkirne površine za avtomobile, ki prihajajo iz Gorenjske in po Celovški vozijo v samo mestno središče. To je v načrtu za izgradnjo v prihodnjem letu," je pojasnil Polutnik. Naslednji dve parkirišči, na katera se intenzivno pripravljajo, pa sta še parkirišči v Črnučah in v ZaloguŠtevilne projekte občina načrtuje tudi na področju cestne infrastrukture. Med najbolj odmevnimi obnovami cestišč je bila v minulem poletju Dunajska cesta, s katero bodo nadaljevali tudi prihodnje leto. "Načrtujemo, da bi drugo leto po sprejetju proračuna nadaljevali z obnovo proti Ruskemu carju, kjer je vozišče poškodovano in uničeno. Obenem pa bi urejali že prej omenjeno kolesarsko pot, ki je ob Dunajski zelo dotrajana," je dejal Polutnik.

Dela sicer intenzivno tečejo tudi na Letališki cesti, za katero si Polutnik želi, da bi bila končana do konca oktobra. Kot je pojasnil, bi bila cesta na ta način pripravljena za obiskovalce tamkajšnjih nakupovalnih središč, saj se novembra že začne predpraznična nakupovalna mrzlica. Prav tako sta dve večji gradbišči na Kajuhovi ulici, ki bosta končani pred zimo, urejen bo po njegovih besedah tudi podvoz Vič. Večjim prometnicam sledijo obnove manjših ulic znotraj središča pa tudi na obrobju mesta, je še pojasnil Polutnik. Letos nameravajo na občini obnoviti še del Šmartinske ceste, kjer bodo odstranili del kock in uredili cestišče. Med projekti je Polutnik naštel še Njegošovo cesto, ki jo je treba urediti zaradi uvoza na urgenco, Prešernovo cesto in Šubičevo. Praktično končana je prenova Eipprove ulica, kjer pa urejajo še obrežje Gradaščice.

Med cestami je izpostavil še Vilharjevo, kjer so uredili križišče, v katerem je sedaj možno zaviti v obe smeri, torej proti mestu in ven iz mesta. Upa, da se bo križišče izkazalo za dobro pridobitev Ljubljane. Vilharjeve se je sicer na torkovi novinarski konferenci dotaknil tudi ljubljanski župan Zoran Janković, ki je pojasnil, da so cestišče uredili zaradi boljše pretočnosti prometa. Kot je pojasnil župan, se je je namreč pojavil potencialni investitor, ki bi nadaljeval s projektom Emonika, v Sloveniji pa je že kupil Tuš Koper ter zemljišče, na katerem je stal Kolizej. Kupec obeh je sicer južnoafriški nepremičninski sklad Greenbay. Janković je ocenil, da gre za resnega partnerja, ki računa na Slovenijo.

Tuji sklad je po županovih besedah zdaj v fazi pogovorov z lastnikom Trigranita na Madžarskem, nato se bo moral potencialni investitor dogovoriti s Slovenskimi železnicami, nazadnje pa se bodo oglasili še na ljubljanski občini. Kot je izpostavil Janković, si namreč potencialni investitor v sklopu Emonike ne želi hotela, ampak bi raje zgradil nakupovalno središče. Slednje je bil po besedah župana tudi eden od razlogov, da so na občini uredili izvoz na Vilharjevo. "Če bi bil namreč po prvotnem načrtu na vogalu hotel, bi se moralo rušiti del stavbe Zavarovalnice Maribor. Zdaj ko hotela ne bo, smo naredili tako križišče, ki omogoča, da ne prihaja do zastojev," je dejal.

Prihodnje leto bodo v Ljubljani odprli tudi dela na še zadnjem, severnem delu Slovenske ceste. "V načrtu je, da bi v zimskih mesecih, sicer bo odvisno od vremena, začeli z arheološkimi raziskavami, po sprejetju proračuna bo sledil razpis, v zgodnjih spomladanskih mesecih ter prek poletja pa bi dela tudi izvajali," je pojasnil Polutnik. "Dejansko je ceste treba obnoviti, saj nenazadnje na ta način izboljšamo varnost in poskrbimo za bolj pretočen promet," je še izpostavil. Samo v letošnjem letu je bilo po njegovih besedah v okviru oddelka za gospodarske dejavnosti in promet v same ceste investiranih preko 40 milijonov evrov. Velik del tega gre sicer po njegovih besedah pripisati ljubljanskemu Regijskemu centru za ravnanje z odpadki (RCERO Ljubljana), prišteti pa je treba še stroške vzdrževanja.

Ljubljano do konca leta v okviru projekta Zelena prestolnica Evrope 2016 čakajo še tri tematske teme. Oktobra bodo izpostavili les, ki je, kot so poudarili, neprecenljiv dar narave.

Bodi zeleno aktiven

Želite biti obveščeni o aktualnem zelenem dogajanju v Ljubljani?
Prijavite se na e-novice, ki jih bomo pošiljali vsaj dvakrat mesečno.