EN SL

Ogrejmo se z zimskimi športi in uživajmo

Ogrejmo se z zimskimi športi in uživajmo

Dobro smo že zakorakali v zimo. Zunaj je hladno in tudi prvi val pravega sneženja je že za nami. No, sedaj nestrpno čakamo še na drugo snežno pošiljko ;)! Pozimi se sicer paše greti za štirimi stenami, srkati kakav in brati knjigo, zaviti v odejo, vendar ima prav podoben čar tudi gretje našega telesa zunaj na prostem, v vseh radostih, ki nam jih prinašajo različni zimski športi. Sama bi težko izbrala, kateri zimski šport mi je najljubši, ker mi vsak posebej daje različne vrste užitkov, prijeten napor, razvijanja motorike, jačanja moči, kondicije, obilo dobrega počutja itd. Najboljo všečno pri vseh pa mi je gibanje zunaj, v naravi na svežem zraku, kar je tako najpomembneje!

Prepustimo se snežnim strminam. ST. Anton am Arlberg, Avstrija – Januar 2016

Zimski čas tudi najboljši čas za kurjenje maščob. Naš organizem namreč v hladnem vremenu poveča porabo energije pri vzdrževanju stalne telesne temperature."

Res so zimski dnevi kratki, vreme dostikrat ne najbolj prijetno, med vikendi gneča na smučiščih, ... vendar za svojo nedejavnost ne iščimo izgovorov okoli nas, ker si ovire največkrat postavljamo sami. Nenehno se moramo namreč zavedati, da je naše telo ustvarjeno za gibanje in ne deluje pravilno, če je v vsakdanjem življenju le tega premalo. Gibanje pozitivno vpliva na delovanje in življenjske procese v različnih organih in organskih sistemih, ohranja dobro počutje in primerno zdravstveno stanje. S telesno dejavnostjo in telesno zmogljivostjo je tako kot z drugimi sposobnostmi. Če ne vadimo, se sposobnosti slabšajo in padajo. Prehitro lahko začutimo posledice negibanja, zanemarjanja telesne dejavnosti in s tem tudi zdravega načina življenja, zato to zimo spustimo izgovor:  “Danes ne, mogoče jutri, raje pojutrišnjem!” Zimski čas ponuja čisto preveč radosti za takšne slabe izgovore, le odkriti jih moramo! Zima že dolgo ni več rezervirana le za alpsko smučanje. Bolj izurjeni se podajajo v samoto na turno smučanje ali deskanje, zaledenela jezera ponujajo drsanje, našo lepo pokrajino si lahko ogledamo med tekom na smučeh, zasnežene zimske vrhove osvajamo z derezami, itd. Možnosti je ogromno, prav za vsakega, zato le izberimo sebi najljubši zimski šport ali več teh, saj bo zima  še dolga ;)!

Zimska vadba nagrajuje
Tako kot vsak letni čas tudi zima ponuja svoje skrivnosti, radosti in čare. Za prijetno vadbo pri nižji teperaturah in snegu potrebujemo primerna oblačila in opremo ter morda nekoliko več odločnosti. Toda za zimsko vadbo bomo še posebno nagrajeni in to prav vsi, tako začetniki in neizkušeni kot tisti, ki se snežnim radostim predajamo že vrsto let. Gibanje pozimi, skozi oblačke toplega izdihanega zraka in morda celo v družbi po zraku plavajočih snežink, ponuja številne izzive. Znano je, da posamezna letna obdobja pri marsikaterem človeku povzročajo različne sezonske motnje. V razvitem svetu severne poloble se pozimi zaradi krajših dni in manj sončne svetlobe pri številnih ljudeh okrepi melanholija. Prav zato lahko gibanje na prostem, zlasti pri dnevni svetlobi, prispeva k dobremu razpoloženju in optimizmu tudi v turobnih dneh. Zimski čas tudi najboljši čas za kurjenje maščob. Naš organizem namreč v hladnem vremenu poveča porabo energije pri vzdrževanju stalne telesne temperature. Na ta način lahko pojemo kakšen košček čokolade več in se nam to ne bo poznalo. Juhej za zimo!

Ja, zahtevnejši pogoji vadbe bodo v nas vsekakor razvijali trdnost, vztrajnost, žilavost in ta asketizem nam bo prišel prav tudi zunaj športnega udejstvovanja. Ko je za nami vadba v slabših razmerah, občutimo še več zadovoljstva kot sicer in smo ponosni nase. Razvijanje trdne volje nas samo navdihuje in osrečuje. Ob vse navedenih vplivih zimske vadbe na človeški organizem pa je od vsega najpomebnejše, da občutimo užitek, veselje, zabavo, razvedrilo, srečo, lepoto. Tega v življenju ni nikoli preveč. Šport pač ima to srečo, da vse to omogoča in vsaka telesna dejavnost nas mora v prvi vrsti zvabiti zaradi nje same. Seveda so pomebni tudi vsi  zdravi učinki na naše telo, vendar to naj pride samo od sebe, šele potem, ko bomo izpolnili tisti prvi namen – uživanje!

Bodi zeleno aktiven

Želite biti obveščeni o aktualnem zelenem dogajanju v Ljubljani?
Prijavite se na e-novice, ki jih bomo pošiljali vsaj dvakrat mesečno.