EN SL

Polpenzion Evasion

Polpenzion Evasion

Že nekajkrat sem omenil občutek svobode, kadar sem lahko zunaj na soncu in zraku. Sovražim hotel in bele rjuhe, rajši imam ogenj in spalno vrečo. Kljub temu pa je včasih dobrodošlo razkošje v nomadskem stilu počitnikovanja. Kako poceni in učinkovito do tega, vam razložim v naslednjih vrsticah.

Potrebujete vozilo, ki mu po domače rečemo enoprostorec, lahko je tudi karavan ali neko drugo dostavno, v smislu kangoo. Zelo priročna so stranska drsna vrata. Ko so odprta, ne “štrlijo” in nas ne motijo, ko krožimo okoli svojega bivališča. Torej, jaz sem si za ta  namen izbral Citroen Evasion. Prvi Evasion z bencinskim motorjem je pri 333.000 km dobil novega lastnika, jaz pa sem prevzel v last malo mlajšega z dizelskim motorjem. Ravnokar sva praznovala 300.000 km.

 

Sovražim hotel in bele rjuhe, rajši imam ogenj in spalno vrečo. Kljub temu pa je včasih dobrodošlo razkošje v nomadskem stilu počitnikovanja."

Na zunaj ni avtomobil nič posebnega, notri pa se skriva apartma z letno kuhinjo, kopalnico, teraso spalnico …

Postelja je sestavljena z dveh vezanih plošč velikosti 100 x 140 cm, kar v skupnem seštevku nanese 200 x 140 cm in je dovolj za dve telesi. Polovica postelje stoji v zadnjem delu vozila na štirih nogah, druga polovica pa se drsa po prvi in ima samo dve nogi. Tako lahko posteljo po potrebi zložimo in dobimo v sredini avtomobila prostor za sedeže ali pa večji tovor. Na ogrodje postelje lahko razvijemo ležišče. Obstaja več različnih, od navadne pene do “rolap” varjante ležišča. Les sem oblekel v odpadne kose tapisona, katere dobite pri podjetjih, ki polagajo talne obloge. Omara je pod posteljo. Sam imam za voznikovim sedežem garderobno omaro, na drugi strani hladilnik, 20l vode in kuhinjo, zadaj pa zvočnik, delavnico z orodjem in ostalimi moškimi potrebščinami, dva stola, žar in plinski gorilnik.

Na zadnjih oknih je nočna omarica - leva in desna polička za odlaganje higijenskih pripomočkov kopalnica varjanta, kafe aparat, svetilka, telefon ali kar pač odlagate. Od modela lastnika in avtomobila je odvisno, kako in kam jih pritrdite. Sam sem vzel karton, izrezal obliko poličke, ki se je prilegala prostoru med stebrički, nato sem jo prerisal na les, izrezal ter oblekel v tapison. Ne pozabi na visok rob oziroma ograjo, sicer stvari na prvem ovinku letijo po postelji. Poličko sem brez slabe vesti z lesnimi vijak privil v plastične obloge. Nad poličko visi lestenec. Senčilo je odpadni kos “tovarniške” namizne luči, ki je očitno že razpadla, pa sem jih dihnil življenje nazaj. V grlo vstavljena 12V žarnica povezana z električnim kablom na akumolator, zagotavlja svetlobo v vsakem trenutku. Ker je kabl daljši, jo lahko po potrebi premikam v kuhinjo, na teraso, ali pa ostane v spalnici. Z vezico narejena rinka na kablu omogoča obešanje po vseh prostorih.

Kuhinja. Za kuhinjski del sem vzel neko omarico na vrata. Obrnil sem jo vodoravno. Nabral sem nekaj “kamping” opreme, stare posode in pribor, ki se smiselno zloži ena v drugo, da zavzame čim manj prostora. Kuhinja je razdeljena na predele, kjer hranim kozarce, skodelice in posodo, da med vožnjo ostanejo na svojem mestu. Zgoraj sem naredil preprost predal za pribor. S strani sem zavil štiri vijake in napeljal vrv na vsako stran. Vse skupaj obesim na dva vijaka, zavita v nosilec strešnega prtljažnika.

Na hrbtni strani te omarica-kuhinje je tepison, da ne poškodujem laka, ko visi naslonjena na vratih. Tepison je tudi na spodnjem delu, da se kuhinja ne vozi po avtomobilu gor in dol. To res pomaga. S preprostim manevrom zvijanja sem ukrivil nosilec umivalnika tako, da ga lahko obesim stran kuhinje. Nosilec je hkrati pipa, pomivalno korito je bila nekoč svetilka. Zaloga vode je na strehi avtomobila in ker teče dol, ne potrebujem črpalke. Odtok iz korita je narejen z gumijaste cevi. Pomita posoda se zlaga na streho, ki deluje kot odcejevalnik.

Jedilnica je na terasi z razgledom. Miza se potegne iz postelje - vezana plošča, ki je z U profilom vsidrana na spodnji del postelje. Levo desno stol. Na mizi prt - ostanek zaves in dobrote po vašem okusu.

Priprava hrane je možna na več načinov. Fast Food varjanta. Ne. Plinski kuhalnik ali žar, včasih tudi izpod peke. Kako. Preprosto. To metodo uporabljamo z ekipo GrandEnduroSlovenia, ko vozimo motorje po terenu, spimo ob ognju in dobro jemo. Zjutraj se v alu folijo zavije meso, zelenjava, skupaj ali posebej, z ali brez. Da se jo v “paco”. Hrano zavijaš v folijo tako, da na vseh straneh v več plasteh gubaš folijo in pustiš, da ostaja med plastmi veliko zraka. Zaradi tega se vsebina ne zažge. Paket zakoplješ v žerjavico, peč iz segretih kamnov ali pa luknjo v razgreto zemljo in ogenj čez. Pustiš dve do  štiri ure, odvisno od moči žerjavice. Žar na način “navadn”, ki je lahko poseben zaradi različnih vrst lesa, odvisno, kje taboriš in je preprosta mreža nad žerjavico.  Žar na način “na kamnu” pa je odvisen od vrste kamenja, ki je v okolici. Naj se le ta ne kruši, saj postane hrana hrustljava. Kamen preprosto segreješ na ognju, namastiš in pečeš, dokler je vroč. Zelo primerno, če hodite peš po naravi in želite dober obrok na robu jase.


Slikarski atelje.


V deževnem vremenu.


Drva na poti.

Nekaj kupljenih materialnih dobrin, ki prispevajo k udobju: pretvornik električnega toka iz 12V v 220V se kupi na različnih lokacijah s tovrstno opremo. Cena zavisi od moči in proizvajalca. Možnost AUX priklopa telefona ali računalnika na avtoradio in dovolj dolg kabl, da iz jedilnice nastane kinodvorana z dobrim sistemom ozvočenja. Visokotonski zvočniki na vratih prtljažnega prostora (pod katerimi sediš in podnevi nudijo obilo sence) ter daljinski upravljalec avtoradia. Za osvežitev električna hladilna torba. V tem primeru zelo priporočam vgradnjo cikličnega akumolatorja (večkratno polnjenje), ki je namenjen avtodomom in pod posteljo poln štartni akumolator ter kable za vžig.

Cerada, vezice in daktejp so pa itak vedno zakon.

Lepo avanturo vam želim.

Bodi zeleno aktiven

Želite biti obveščeni o aktualnem zelenem dogajanju v Ljubljani?
Prijavite se na e-novice, ki jih bomo pošiljali vsaj dvakrat mesečno.